Vi hjælper virksomheder og organisationer med at udforme strategier, med at vælge den rigtige type strategi, med at gennemføre analyserne og med at enten skrive strategien eller holde organisationen i hånden, så de selv skriver den.
Med udgangspunkt i vores stærke forståelse af sociale medier er vi vant til at analysere på organisationer, finde ud af, hvilke platforme og hvilket setup virksomheden skal bruge for at flytte mennesker, holdninger, salg, magt og adfærd.
Det kræver forståelse af formater, kanaler og algoritmer. Derfor har vi bygget et totaltproduktionshus, hvor vi i samarbejde med vores overboer fra Virtio, med vores samarbejdspartnere, med egne eksperter på podcast, visuel kommunikation, tekst og algoritmer kan rådgive om alt, hvad det kræver, at folde det ud til alle målgrupper.
Lyt til hvordan du laver strategi i vores temapodcast
Fordi det er komplekst og krævende at lave en strategi kan du med fordel lytte til vores samtale om indlægget her, inden du kontakter os. Fordi du så får de forskellige elementer ind under huden. Det gør det nemmere at læse og arbejde med.

Arbejdet udføres med filosofien du ser i indlægget “Hvordan laver du en strategi” og i bogen “Fra modtager til Medtager” – Læs mere på www.sociale-medier.dk
Hvordan får du hjælp fra Elberth Kommunikation?
Det er godt med et blik udefra, når der er elementer, du ikke selv kan se, eller hjælp for at sikre, at du har det hele med. Vi har gennem årene enten i partnerskaber med andre bureauer eller alene hjulpet blandt andet med følgende:
- Leveret rammen for strategien og hjulpet med at vælge, hvilken type strategi, der var brug for.
- Hjulpet en kunde til at se, at der manglede en overbygning i kommunikationsstrategien, der burde beskrive målgrupper og tonalitet, før man kunne lave en social media-strategi
- Ageret sparringspartner på en strategi, hvor kunden selv kunne skrive, men manglede kun et par timers hjælp for at se, hvor strategien var upræcis
- Hjulpet i enkelte afsnit med at præcisere fakta, med platformsvalg eller med at justere på forståelsen af, hvad enkelte platforme skulle kunne
- Hjulpet med at identificere, når der sad medarbejdere, der ikke havde den fornødne viden til at bidrage til strategien og ligefrem leverede fakta, hvor realiteterne forholdt sig anderledes.
- Sagt nogle meget præcise ord til flere ledere af organisationer, der skulle hjælpes til at forstå, at de skulle holde op med at flakke og give et præcist mandat – der der kaldes ”konsulenttricket”, hvor der af og til er behov for, at nogle udefra siger det samme som dem indefra allerede har sagt, bare på en lidt anden måde.
- Skrevet hele strategier for kunden ved at guide dem igennem alle spørgsmål, analysere og skrive strategierne fysisk.
- Gennemtæsket diskussioner og faciliteret løsninger, hvor kunden var kørt fast internt i, hvilken vej der var bedst, da tre enheder var uenige.
Der er himmelvid forskel på, hvor organisationerne går i stå, og hvor de kan selv – dem, der ikke kan selv, er typisk dygtige til at definere, når de mangler viden, og køber sig en forsikring ved at få sparring til at få det hele med og skrive noget, der er rigtigt. Det kan du også gøre brug af. Kan du skrive selv og kan skrive det meste selv, og implementere det, skal du have lov. Det bedste, du kan gøre, er at blive bevidst om, hvad du selv mangler eller ikke selv kan. Så kommer du langt.