Listen her er blevet til i samarbejde med Masterclassholdet her, hvor vi sammen på tværs af 24 emner arbejder på en liste, der samler de bedste personer, brands eller eksempler at følge. Listen udbygges løbende.
Twitter og LinkedIn – Nogen du kan lure på:
Som udgangspunkt sørger jeg for på mine oplæg og kurser at give dig en virtuel makker ude i det virkelige liv, som ikke aner, at jeg fremhæver dem. Det gør jeg fordi det er godt at have en at se over skulderen. Derfor kan du med fordel lure på følgende mennesker:
- Er du fagboss, så se hvordan Grete Christensen har brugt sit coverbillede på Twitter til at signalere styrke (øv, nu skiftede hun det til en solnedgang. Så kig på Bent Madsen fra BL i stedet).
- Er du leder og lobbyist, så se hvordan John Wagner er et konstant digitalt høringssvar
- Er du lobbyist med en nørdet sag, så følg Jesper Olsen fra Transparency International på Twitter
- Er du sælger, så se hvordan undertegnede bruger LinkedIn til at sælge
- Er du medlem af en bestyrelse bag f.eks. en organisation eller idrætsforbund, så tjek lige Bent Clausen ud.
- Er du ekspert på et fagområde, så se, hvordan Anna Wilroth gør, og hvordan hun bliver præsenteret her.
- Er du forskertypen, så se, hvad Anton Pottegård gør på LinkedIn, hvordan han har bygget sin profil op og hvad han gør på Twitter.
- Er du kommunikationschef, så hold øje med Jonas Schrøder på LinkedIn.
- Er du topchef på LinkedIn, så se på Per Bank fra Salling Group (men byg din profil som Niels B. fra Lego)
- Er du hoved på en medieafdeling, så følg Nis Peder Kolby fra Falck på LinkedIn
- Er du chef for en politisk afdeling, så kig på Ane Eggert på Twitter
- Er du politisk konsulent, så følg Sanja Golubovic, mens hun vinder effekt på Twitter
- Er du kommunikationsmedarbejder med et kæmpe hyggegen, så se, hvad Ole Frank gør på Twitter.
- Er du kommunikationsmedarbejder i en kommune, så kig på Allan Boye Thulstrup på Twitter
- Er du pressechef, så kig på Søren Kudahl fra Lederne på Twitter.
- Er du public affairs-chef på et mere komplekst brand, så følg Andreas Kaus på LinkedIn
- Er du der bare for at lave sjov og i øvrigt et klogt underfundigt menneske fanget i en ung mands krop, så følg lortedommeren på Twitter.
Overvågning på tværs af medier
?
Grafik
?
Video
?
LinkedIn
?
Employee Advocacy
?
Blogs
?
Facebook
?
Snapchat
?
Tiktok
?
Instagram
?
Influencer Marketing
?
Native advertising, bannere og annoncering på netaviser
?
Nyhedsbreve
?
Podcast/Vodcast
?
SEO
?
Hjemmesider
?
YouTube
?