Den 18/3 holder jeg bogreception på min bog nummer 2. Første bog var selvfølgelig Digital Interessevaretagelse fra 2017. Min nye bog hedder ”Fra Modtager til Medtager” og med verdens længste undertitel: ”Sådan understøtter du klassiske kommunikationsdiscipliner med digitale og sociale medier”.
Bogen er lang. 408 sider. Og den har (selvfølgelig) en digital understøttelse, hvor bogen får sit videre liv på Sociale-medier.dk – Og den er blevet så omfattende, fordi det er et gigantisk emne at behandle ud fra den grundfilosofi bogen er skabt ud fra: Alle discipliner, talen, pressemeddelelsen, pressemødet, salget, interessevaretagelsen og meget mere kan og bør have en digital understøttelse for at fungere optimalt – fordi vores modtager i et helt nyt og forandret mediebillede skal adresseres helt anderledes, hvis modtageren skal flyttes til holdning og handling.
Bogen er bygget op med udgangspunkt i det klassiske – Jeg har interviewet en række eksperter på hvert deres felt, og så har jeg selv givet et skud på, hvordan man f.eks. giver talen et digitalt ben, så den virker, når tilhøreren er mindre opmærksom, lytter til talen med telefonen i hånden, og når publikum ikke bare er dem, der sidder i salen.
Undervejs gør jeg også noget ud af at kortlægge værdien af at tænke kommunikationen på tværs af medier, hvordan man kan organisere det og helt konkret: Hvad er værdien af et like, værdien af en digital berøring, og hvad får man ud af at tænke modtageren som en medtager, der skal medskabe, medfortælle og medkommunikere – have en plads i fortællingen og i højere grad motiveres til at bruge digitale knapper som handlemuligheder.
Vil du have fingre i bogen, er den til salg fra 20. marts.