Mest brugte hashtags på LinkedIn

Så ser det ud til, at hashtags begynder at rulle på LinkedIn – De er søgbare i søgefunktionen, der er væsentligt forbedret, og LinkedIn foreslår dem selv, når man poster et indlæg. Og så er det væsentligt, at man kan følge hashtags og har dem klistret på sin startside ude i venstre side af skærmen, når man er på desktop. Det ser lovende ud, hvis danske LinkedIn-brugere vel at mærke bruger dem. Og det bliver ekstremt spændende, om der går “DK” i den som på Twitter, hvor danskerne laver egne hashtags som dkpol, dkbiz mv. for at differentiere sig fra noget internationalt.

Hashtags kan potentielt komme til at optræde anderledes end på Twitter
I det lys er det både en fordel og irriterende/måske gavnligt, at LinkedIn automatisk viser mig søgeresultater, der primært er fra mine egne connections – Og jeg skal scrolle langt for at se det mest populære, hvis jeg er internationalt tænkende. Jeg har endnu ikke fundet ud af at snyde de algoritmer – heller ikke ved at ændre mit eget sprog til engelsk. Og der er ikke mulighed for at filtrere på sprog i søgeresultater. Til gengæld giver det mulighed for, at danskere ikke laver “DKkom” som kommunikationshashtag, fordi #kommunikation kan være lige så godt, og der reelt ikke er samme tegnbegrænsning på 140 tegn, som der var på Twitter for år tilbage, da danske hashtags vandt indpas – Så bliver hashtags’ene sandsynligvis længere og mere meningsfulde – og det kan betyde, at f.eks. #energi vinder over #dkgreen på LinkedIn, afhængigt af om der kommer en stor nok organisation eller LinkedIn-brugere med stort nok aftryk og sætter sig for, at det er der, vi taler bæredygtighed, grønt, grøn omstilling, ene

I øvrigt den mest meningsfulde internationale guide, der er skrevet, umiddelbart denne fra Hootsuite.

Som jeg gjorde ved Twitter i sin tid, vil det være givende at forsøge at skabe en liste og et overblik over de danske hashtags, der lige nu bliver brugt på LinkedIn – Skyd endelig tilbage i mit kommentarfelt på LinkedIn eller i kommentarfeltet her, så vi har en liste, der er nogenlunde udtømmende:

  • #smdk – Sociale medier. Ligesom på Twitter. Det er en nobrainer.
  • #dkpol – Det begynder at ligne noget samlende for dansk politik. Tager politikere det også i brug, begynder det at virke.
  • #vækst – Ligner noget dkbiz-agtigt
  • #dkbiz – Burde egentligt være kæmpestort. Men det spirer. Hashtagget for danske businessting a la det man læser om på Børsen.
  • #fintech – Selvfølgelig alt om fintech. Og der kommer LinkedIns lækre søgning til sin ret, når den kun viser danske resultater, men bliver også irriterende, hvis man gerne ville have set noget fra noget internationalt
  • #dkgreen – Der sker noget, der ligner det der sker på Twitter omkring hashtagget for alt, hvad der er grønt, energi, cirkulær økonomi, bæredygtighed mv.
  • #dkenergi – Det ser også ud til, at der begynder at ske noget på energifronten her
  • #jobdk ser ud til at vinde over #dkjob – noget, der stadig er en udfordring på Twitter.
  • #iværksætteri – Har potentiale til at blive noget (tak til Rune Fogh fra Dansk Erhverv for at foreslå den)
  • #ledelse – om ledelse (HT Trine Boiskov)
  • #jobopslag – endnu en hygger til jobopslag, som jo i sagens natur er stor på LinkedIn (HT Trine Boiskov)
  • #dkturisme – om dansk turisme (HT Tine Müller, der også peger på spiren omkring hashtags som OpenData og Smartcities og SmartCity).

Hjælp mig lige færdig her – Hvilke danske hashtags er så brugte på LinkedIn, at de bør optræde på listen? Jeg skriver listen længere, efterhånden som du bidrager til den.

NB: Det viser sig, at Henrik Vest har skrevet en glimrende liste over de hashtags, der har flest følgere – se her – Efterhånden som Henriks liste bliver opdateret, og det bliver tydeligere, hvilke hashtags der bliver brugt, opdaterer jeg listen ovenfor. Nu har vi i hvert fald en bruttoliste at gå ud fra, ift. hvor mange følgere der er.

Vores kurser
Trænger din organisation til at få styr på jeres setup omkring interessevaretagelse, så du skærper den klassiske del og sikrer den digitale understøttelse, så I mestrer både den digitale og den analoge?
6. september, 2022

Trekronergade 149
2500 Valby

Du bliver indført i at bruge visuelle medier med særligt fokus på TikTok og Instagram.
9. september, 2022

Trekronergade 149
2500 Valby

Elberth Kommunikation tilbyder en uddannelse over tre dage til dig, der er ansat til at administrere sociale medier og digitale medier i en politisk funderet organisation, som f.eks. en kommune, en styrelse eller en interesseorganisation.
27. september, 2022

Trekronergade 149
2500 Valby

På dette kursus lærer du, hvordan du bruger LinkedIn med effekt. Vi bygger profiler, lærer salgsteknikkerne og lærer at skrive til data og med tone, uanset om du har en corporate konto eller en personlig LinkedIn-profil.
10. oktober, 2022

Trekronergade 149
2500 Valby

Kommunikationen på sociale medier er svær, og kravene ændrer sig hurtigt. Du sidder måske alene med opgaven og savner inspiration til at holde dig opdateret. Her er netværket i 5 episoder til dig.
25. oktober, 2022

Trekronergade 149
2500 Valby

Kurset er målrettet til dig, der skal udbrede ekspertviden, sætte dig på en dagsorden eller være thought leader på sociale medier og på tværs af medier.
3. november, 2022

Trekronergade 149
2500 Valby

Om os

Elberth Kommunikation er et lille heftigt bureau med 5 medarbejdere. Vi er specialister i kommunikation på tværs af medier med afsæt i digitale og sociale medier. Vi yder rådgivning med afsæt i København og i Aarhus i krydsfeltet mellem klassiske og nye discipliner inden for PR, PA og salg.

Besøg os

Kontakt

Elberth Kommunikation
Trekronergade 149
2500 København

Ny Banegårdsgade 55
8000 Aarhus C

Telefon: +45 23961545
Mail: benjamin@elberth.dk

Om cookies

Elberth.dk opfylder kravene defineret af EU’s to love om anvendelse cookies, hhv. ePrivacy-direktivet (ePD – også kendt på dansk som Cookieloven) og Databeskyttelsesforordningen (GDPR).

Rediger cookie indstillinger

© 2022 Elberth Kommunikation

[scc_calculator type='text' idvalue='8']