Kan du det, du skal i arbejdet med sociale medier for at fylde din stilling ud? Er du ansat til at arbejde med sociale medier, men mangler et par elementer i værktøjskassen for at skabe resultater?
Operate tilbyder en ambitiøs uddannelse over tre dage til dig, der er ansat til at administrere sociale medier og digitale medier i en politisk funderet organisation, som f.eks. en kommune, en styrelse eller en interesseorganisation.
Du skal mestre en række forskellige tekniske elementer, mens du skal have strategisk og politisk forståelse, forståelse af tonalitet, viden om at lave både daglig drift og kampagne, og du skal have evnen til at rådgive andre i din organisation. Du skal kunne skrive, producere de rette formater til kanalerne og vide, hvordan du knækker algoritmerne. Og så skal du kunne håndtere AI og alle de nye elementer og arbejdsgange, det fører med sig.
Dette er uddannelsen, hvor du fra et godt grundniveau omkring sociale medier bliver trænet til at operere på et højere niveau, så du kan understøtte organisationens kommunikation.
Hovedbestanddele
På kursusdagene ser vi primært på følgende emner:
- Hvordan finder du målgrupper, rammer dem og flytter dem på de kanaler de er på i et stort virvar af platforme?
- Teknik og Algoritmer på hver platform på de seks store – Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, TikTok og Youtube
- Hvordan producerer du indhold og de forskellige formater? Tekst, podcast, lyd, video, reels, stories, Tiktoks og meget mere.
- Hvordan bruger du robotter og AI til at understøtte dit arbejde i din kommunikation?
- Hvordan laver du en strategi og organiserer arbejdet, så din organisation arbejder rigtigt med de ressourcer de har?
- Værktøjer til at agere optimalt – Guidelines til medarbejdere, formatoversigter, modeller, arbejdet med kanalcyklus og indholdsproduktion, taktiske værktøjer til at tackle negativ kommunikation.
- Hvordan annoncerer du og får organisk til at spille sammen med annoncering?
- Hvordan laver du kampagne?
- Hvordan sætter du strøm til klassisk kommunikation og får kommunikationen til at virke på tværs af medier?
- Hvordan angriber du disciplinerne? PR, Salg, Interessevaretagelse, corporate kommunikation mv.
Undervisere/ Oplægsholdere
Kursusleder er Benjamin Rud Elberth, Digital Direktør i Operate. Benjamin er specialist i kommunikation på tværs af medier og rådgiver om, hvordan man skaber effekt med sociale medier og digitale platforme og udformer og styrer digitale strategier. Benjamin er efter mange års arbejde for bl.a. politiske partier og politiske organisationer specialist i at flytte holdninger med nettet og i at påvirke mediebilledet med digitale medier. Benjamin har igennem årene hjulpet adskillige organisationer med at rekruttere sådan nogen som dig og ved, hvilke tekniske og kommunikative kompetencer der kræves for at sidde i din stilling.
Tid og sted
Uddannelsen gennemføres på Jesper Brochmands Gade 10, 2200 København N
- Mandag den 2/10 – 2023
- Tirsdag den 3/10 – 2023
- Onsdag den 4/10 – 2023
alle dage fra 9.00-15.00.
Kan du ikke på det tidspunkt og vil gerne deltage, så skriv dig til benjamin@elberth.dk for datoer i slutningen af 2023.
Pris
Prisen er 7.995 + moms alt inklusiv. Prisen dækker undervisning, materialer, forplejning og et eksemplar af bogen “Fra Modtager til Medtager – Sådan understøtter du klassiske kommunikationsdiscipliner med digitale og sociale medier” fra marts 2020. Vi accepterer maksimalt 10 deltagere på holdet, så der er plads til skræddersyet program.
Målgruppe
Alle medarbejdere, der er ansat til at håndtere sociale og digitale medier i politiske organisationer, offentlige organisationer og interesseorganisationer f.eks. som social media-medarbejder, webansvarlig eller lignende. Du er i forvejen vant til at bruge sociale medier, men du er på et niveau, hvor du din profil kan blive mere komplet, og hvor du kan blive dygtigere og stærkere til det, du laver. Måske synes din chef, at du mangler den allersidste viden for at jeres kommunikation, kampagner og daglige opgaver for alvor bliver understøttet optimalt. Er du i tvivl om niveauet er for højt eller for lavt for dig, så skriv til Benjamin@elberth.dk
Udbytte
Du får den nyeste viden fra dygtige undervisere, primært fra kursusleder Benjamin Rud Elberth, der til dagligt rådgiver en bred vifte af organisationer og virksomheder. Du bliver i stand til at løfte dine opgaver med en solid grundviden inden for alle gængse sociale medier, inden for tone, politisk forståelse, strategisk og taktisk forståelse, rådgivning og kampagner. Vi gør brug af gæsteundervisere i enkelte af programpunkterne afhængigt af, hvilke deltagere der melder sig til og ift. niveau.
Foreløbigt program (vi fastlægger det på baggrund af de tilmeldte deltageres organisationer og den nyeste udvikling)
Dag 1:
Introduktion til social media-medarbejderens opgaver og det, du skal kunne på tværs af politisk forståelse, daglig drift, kampagnetænkning og rådgivning.
- 9-9.30 Velkomst og intro til dagene
- 9.30-10.30 Interessentafdækning/Målgrupper i et nyt mediebillede
- 10.30-11.00 – Hvordan laver du strategi for sociale medier med udgangspunkt i flyttemål og målgrupper og hvordan producerer du indhold til mange kanaler?
- 11.00-11.30 – Marketing Mix – Kanaler og formater. Hvilke skal du vælge, og hvordan gør du?
- 11.30-12.00 – Frokost
- 12.00-14.30 – De seks store platforme, Instagram, Twitter, Facebook, Tiktok, LinkedIn og YouTube.
- 14.45-15.00 – Opsamling – Algoritmer, kanaler og formater
Dag 2:
- 9-10.30 Skalering af kommunikation – Digitalt tryk og kampagne
- 10.30-12.00 Skriv til algoritmer og skalér med annoncekroner – Digital annoncering – Annonceringsøvelser i Facebooks Business Manager, leadannoncering, Google Adwords, Youtube mv.
- 12-12.30 Frokost
- 12.30-13.30 – AI og robotteknologi – Hvordan får vi brugt det bedste fra dem?
- 13.30-14.30 – Taktiske greb til at understøtte positiv kommunikation og til at imødegå reaktiv kommunikation og shitstorms
- 14.30-15.00 – Opsamling – Strategi, Målgruppe, marketing mix, kanaler, formater, greb, målsætning og opfølgning
Dag 3:
- 9.00-9.30 Den producerende social media-medarbejder
- 9.30-12.30 Den producerende social media-medarbejder i lyd, tekst, grafik og video – Podcast, video, vodcast mv.
- 12.30-13.00 Frokost
- 12.30-14.00 – Visuel kommunikation med Reels, Instagram, YouTube Shorts mv.
- 14.00-15.00 – Opsamling
Undervejs på dagene kommer du blandt andet til at gennemgå følgende emner i øvelser:
- Facebook – Organisk – skrive- og formatøvelser for at knække algoritmerne.
- Instagram – Koncepter ift. algoritmer
- LinkedIn for politiske organisationer – Corporate sider og talsmandsprofiler ift. algoritmerne.
- Twitter til pressetid og interessevaretagelse
- Website og SEO til understøttelse og kampagne
- Det digitale tryk på tværs af medier – Taktiske øvelser
- Visuel kommunikation – Få greb om Reels, Shorts, TikTok mv.
- Brug robotter og AI.
Tilmeldingsfrist
10 dage før kursusstart. Du kan stadig tilmelde dig efter fristen, hvis der er plads.