Kursus: Twitter til public affairs og presse – Interesseorganisationer

Twitter er blevet en uundværlig del af interesseorganisationens pressehåndtering og interessevaretagelse. På denne kursusdag lærer du at bruge Twitter med langt mere effekt og lærer, hvordan du lægger en Twitterstrategi for din interesseorganisation. Kurset er målrettet til medarbejdere hos interesseorganisationer, der allerede ved, hvordan man bruger Twitter, men vil professionalisere interesseorganisationens brug af Twitter i forbindelse med presse og interessevaretagelse.
Kursets opbygning

På dette kursus lærer du, hvordan du laver en samlet strategi for din organisation på Twitter, hvordan du bruger de mest effektive værktøjer ifm. interessentanalyse, interessenthåndtering, digitale tryk og effekt, og hvordan du konkret bygger organisationens brug af Twitter op, så du kan skabe og aflæse resultater i organisationens pressearbejde og på organisationens politiske indflydelse. Vi arbejder os ud fra din organisations forretningsstrategi, lærer hvordan man identificerer nuværende og ønsket position, must win-battles, tonalitet, bygger profiler op, laver grafisk understøttelse, målrettet interessentarbejde og implementerer værktøjerne i den eksisterende kommunikationsstrategi.

Du får konkrete inputs til at opbygge dit omdømme på Twitter, og du bliver trænet i at få pressens og politikernes opmærksomhed med konkrete øvelser og cases.

Hvem er kursusdeltagerne?

Du arbejder i en interesseorganisation, faglig organisation, brancheorganisation, NGO eller anden type af organisation, der har brug for at få mere og bedre pressetid og påvirke beslutningstagere i Danmark eller i EU-systemet. Du har mandat i din organisation til at være med til at justere din organisations setup og kommunikationsstrategi, når du har lært værktøjerne hos os.

Vi optager max 6 deltagere på kurset, så der er plads til at fordybe sig i hver enkelt deltagers setup.

Hvad skal du sikre dig inden kurset?

Du skal have en Twitter-konto, kunne kodeordet, og være klar til at bruge den i kursets øvelser. Du har tweetet over 50 gange. Du kan forklare, hvad et hashtag er. Du skal have viden om, hvilke dagsordener din interesseorganisation gerne vil sætte sig på og have en stærk fornemmelse af, hvilke nøgleemner din organisation gerne vil eje.

Undervisere
Underviser Benjamin Rud Elberth, ekspert i digital politisk kommunikation. Benjamin har trænet over 50 topledere i Danmark på Twitter og lavet strategier og setup for op mod 30 store interesseorganisationer på Twitter.

Tid og sted

Torsdag den 17. november 2022 fra 9-15.30, Elberth Kommunikation, Trekronergade 149, 2500 Valby. Vi spiser frokost sammen fra 12-12.30.

Pris og tilmelding
Kurset koster 4195 kr. ex. moms. Melder du flere til fra samme organisation, får du den ene plads til halv pris. Tilmelding via formularen nedenfor eller til Benjamin@elberth.dk

Detaljeret kursusprogram:

  • Introduktion til værktøjer og modeller 
    Ud fra gennemprøvede værktøjer og modeller får du introduktionen til at afdække position, must win battles, tonalitet, interessenter, samtaler, nøgleord mv.
  • Din organisations setup
    Vi dykker ned i din organisation og tager de første skridt til at lave setup for din organisation.
  • Casebaserede øvelser – Tweet dig til medietid
    Hvordan rammer du optimalt pressetid, skaber nye vinkler eller melder dig på banen som ekspert? Vi øver os ud fra en række cases, der virkede.
  • Casebaserede øvelser – Tweet dig til politisk indflydelse
    Hvordan får du opbygget dit Twitter-omdømme som en interessevaretager politikerne gider høre på med indhold, formater, stil og tone? Vi øver os ud fra en række cases, der virkede.
  • Opbyg din organisation med eksperter og hovedfigurer på Twitter
    Lær, hvordan du motiverer og kontrollerer medarbejdere til at være taktiske kort for organisationen og få værktøjer til at sikre fremdrift uden at komme til skade.
  • Læg et digitalt tryk – kampagnemodus og Twitter som understøttelse
    Ud fra konkrete danske eksempler lærer du at bygge et digitalt tryk i kampagner og kommunikationsindsatser og i talspersoners mediebrug.
  • Vi leger med Folkemøde, konferencer og Livetweets i Folketingssalen
    Ud fra konkrete danske eksempler øver vi os i de optimale tweets ud fra værktøjer som “Åbne vinduer”, tweetables og soundbiting.

Pris

Pris pr. deltager

Kr. 4.195,-
Sted

Trekronergade 149
2500 Valby

Værter

Benjamin Rud Elberth

Arrangør
Elberth Kommunikation
Målgrupper
Interesseorganisationer
Tilmelding

Tilmeld dig kurset ved at udfylde formularen.

Vi vender hurtigt tilbage med en bekræftelse på din deltagelse.



Pris

Pris pr. deltager

Kr. 4.195,-
Sted

Trekronergade 149
2500 Valby

Værter

Benjamin Rud Elberth

Arrangør
Elberth Kommunikation
Målgrupper
Interesseorganisationer
Andre kurser
Vil du præstere bedre, have mere gennemslagskraft, være bedre til at performe, når du taler, kommunikerer, skriver, poster, forhandler og sælger enten din vare eller dit budskab?
16. januar, 2023

Trekronergade 149
2500 Valby

Du bliver indført i at bruge visuelle medier med særligt fokus på TikTok og Instagram.
9. november, 2022

Trekronergade 149
2500 Valby

Elberth Kommunikation tilbyder en uddannelse over tre dage til dig, der er ansat til at administrere sociale medier og digitale medier i en politisk funderet organisation, som f.eks. en kommune, en styrelse eller en interesseorganisation.
28. november, 2022

Trekronergade 149
2500 Valby

Kommunikationen på sociale medier er svær, og kravene ændrer sig hurtigt. Du sidder måske alene med opgaven og savner inspiration til at holde dig opdateret. Her er netværket i 5 episoder til dig.
25. oktober, 2022

Trekronergade 149
2500 Valby

Kurset er målrettet til dig, der skal udbrede ekspertviden, sætte dig på en dagsorden eller være thought leader på sociale medier og på tværs af medier.
6. februar, 2023

Trekronergade 149
2500 Valby

På dette kursus lærer du, hvordan du bruger LinkedIn med effekt. Vi bygger profiler, lærer salgsteknikkerne og lærer at skrive til data og med tone, uanset om du har en corporate konto eller en personlig LinkedIn-profil.
10. oktober, 2022

Trekronergade 149
2500 Valby

Vores bøger

Valgkamp for politikere

Bogen “Valgkamp for Politikere” er skrevet af Benjamin Rud Elberth og udgivet i januar 2021 hos Trykværket. Du kan købe bogen på valgkampagne.dk

Digital Interessevaretagelse

I 2017 skrev Benjamin Rud Elberth bogen om Digital Interessevaretagelse. Bogen er udsolgt både fra første og andet oplag, men kan lånes på en række biblioteker, eller kan downloades gratis via dette link som E-bog.

Fra Modtager til Medtager

Bogen “Fra Modtager til Medtager” er skrevet af Benjamin Rud Elberth og udgivet 20/3-2020 hos Trykværket.
Om os

Elberth Kommunikation er et lille heftigt bureau med 7 medarbejdere. Vi er specialister i kommunikation på tværs af medier med afsæt i digitale og sociale medier. Vi yder rådgivning med afsæt i København og i Aarhus i krydsfeltet mellem klassiske og nye discipliner inden for PR, PA og salg.

Besøg os på sociale medier:

Kontakt

Elberth Kommunikation
Trekronergade 149
2500 København

Ny Banegårdsgade 55
8000 Aarhus C

Telefon: +45 23961545
Mail: benjamin@elberth.dk

Om cookies

Elberth.dk opfylder kravene defineret af EU’s to love om anvendelse cookies, hhv. ePrivacy-direktivet (ePD – også kendt på dansk som Cookieloven) og Databeskyttelsesforordningen (GDPR).

Rediger cookie indstillinger

© 2022 Elberth Kommunikation

[scc_calculator type='text' idvalue='8']