Twitter er blevet en uundværlig del af interesseorganisationens pressehåndtering og interessevaretagelse. På denne kursusdag lærer du at bruge Twitter med langt mere effekt og lærer, hvordan du lægger en Twitterstrategi for din interesseorganisation. Kurset er målrettet til medarbejdere hos interesseorganisationer, der allerede ved, hvordan man bruger Twitter, men vil professionalisere interesseorganisationens brug af Twitter i forbindelse med presse og interessevaretagelse.
Kursets opbygning
På dette kursus lærer du, hvordan du laver en samlet strategi for din organisation på Twitter, hvordan du bruger de mest effektive værktøjer ifm. interessentanalyse, interessenthåndtering, digitale tryk og effekt, og hvordan du konkret bygger organisationens brug af Twitter op, så du kan skabe og aflæse resultater i organisationens pressearbejde og på organisationens politiske indflydelse. Vi arbejder os ud fra din organisations forretningsstrategi, lærer hvordan man identificerer nuværende og ønsket position, must win-battles, tonalitet, bygger profiler op, laver grafisk understøttelse, målrettet interessentarbejde og implementerer værktøjerne i den eksisterende kommunikationsstrategi.
Du får konkrete inputs til at opbygge dit omdømme på Twitter, og du bliver trænet i at få pressens og politikernes opmærksomhed med konkrete øvelser og cases.
Hvem er kursusdeltagerne?
Du arbejder i en interesseorganisation, faglig organisation, brancheorganisation, NGO eller anden type af organisation, der har brug for at få mere og bedre pressetid og påvirke beslutningstagere i Danmark eller i EU-systemet. Du har mandat i din organisation til at være med til at justere din organisations setup og kommunikationsstrategi, når du har lært værktøjerne hos os.
Vi optager max 6 deltagere på kurset, så der er plads til at fordybe sig i hver enkelt deltagers setup.
Hvad skal du sikre dig inden kurset?
Du skal have en Twitter-konto, kunne kodeordet, og være klar til at bruge den i kursets øvelser. Du har tweetet over 50 gange. Du kan forklare, hvad et hashtag er. Du skal have viden om, hvilke dagsordener din interesseorganisation gerne vil sætte sig på og have en stærk fornemmelse af, hvilke nøgleemner din organisation gerne vil eje.
Undervisere
Underviser Benjamin Rud Elberth, ekspert i digital politisk kommunikation. Benjamin har trænet over 50 topledere i Danmark på Twitter og lavet strategier og setup for op mod 30 store interesseorganisationer på Twitter.
Tid og sted
Onsdag den 1. marts 2023 fra 08.30-13.30, Elberth Kommunikation, Ny Banegaardsgade 55, Aarhus C. Vi spiser frokost sammen fra 11.30-12.00, mens vi arbejder.
Pris og tilmelding
Kurset koster 3195 kr. ex. moms. Melder du flere til fra samme organisation, får du den ene plads til halv pris. Tilmelding via formularen nedenfor eller til Benjamin@elberth.dk
Detaljeret kursusprogram:
- Introduktion til værktøjer og modeller
Ud fra gennemprøvede værktøjer og modeller får du introduktionen til at afdække position, must win battles, tonalitet, interessenter, samtaler, nøgleord mv. - Din organisations setup
Vi dykker ned i din organisation og tager de første skridt til at lave setup for din organisation. - Casebaserede øvelser – Tweet dig til medietid
Hvordan rammer du optimalt pressetid, skaber nye vinkler eller melder dig på banen som ekspert? Vi øver os ud fra en række cases, der virkede. - Casebaserede øvelser – Tweet dig til politisk indflydelse
Hvordan får du opbygget dit Twitter-omdømme som en interessevaretager politikerne gider høre på med indhold, formater, stil og tone? Vi øver os ud fra en række cases, der virkede. - Opbyg din organisation med eksperter og hovedfigurer på Twitter
Lær, hvordan du motiverer og kontrollerer medarbejdere til at være taktiske kort for organisationen og få værktøjer til at sikre fremdrift uden at komme til skade. - Læg et digitalt tryk – kampagnemodus og Twitter som understøttelse
Ud fra konkrete danske eksempler lærer du at bygge et digitalt tryk i kampagner og kommunikationsindsatser og i talspersoners mediebrug. - Vi leger med Folkemøde, konferencer og Livetweets i Folketingssalen
Ud fra konkrete danske eksempler øver vi os i de optimale tweets ud fra værktøjer som “Åbne vinduer”, tweetables og soundbiting.