Beskrivelse
De visuelle medier kan bruges til meget andet end strikkeopskrifter og dans. De er brugbare for en langt bredere vifte af aktører, end du måske går og tror, når det kommer til at sætte dagsordener, flytte holdninger og styrke fællesskaber.
På dette kursus bliver du opdateret på medielandskabet anno 2023, når det kommer til politisk kommunikation på visuelle medier. Du bliver indført i at bruge visuelle medier med særligt fokus på TikTok og Instagram. Det gælder hvilke formater, tendenser og medier, du skal være opmærksom på, samt hvordan du skal tænke strategi, produktion og eksekvering af din kommunikation.
Kurset er målrettet medarbejdere i organisationer som har erfaring med visuelle medier, men ønsker en dybere forståelse for dem, hvilke formater der er vigtige, og hvordan de produceres, så de kan bruges til politisk kommunikation.
Kursets opbygning
Kurset tilpasses efter deltagernes niveau og behov, men det vil som udgangspunkt blive afholdt med fokus på TikTok og Instagram.
Dag 1: Politisk kommunikation på visuelle medier
Forstå kommunikation på visuelle medier
- De visuelle medier 2023
- Tendenser i medieudviklingen
Eksempler på kommunikation på visuelle platforme anno 2023
- Personlige branding, virksomheder og organisationer
- Gamle kampe på nye medier
Opbyg dine profiler
- TikTok-profilen 2023
- Instagram-profilen 2023
Strategi
- Indhold
- Algoritmer
Dag 2: Indholdsskabelse på visuelle medier
Værktøjskassen: Få styr på formaterne
- Formater i 2023: Opsummering af traditionelle formater og introduktion til de nye.
Indholdsskabelse: Fra idefase til eksekvering af indhold
- Ideudvikling: Få den gode idé og spot trends
- Produktion og udstyr
- Analyse af eget indhold
Hvordan følger du med, når platformene og formaterne udvikler sig konstant?
Hvem kan deltage?
Du arbejder med kommunikation på sociale medier i en politisk organisation, offentlig organisation eller interesseorganisation. Det kan også være, du arbejder i en brancheorganisation eller en NGO. Fælles for alle deltagere er, at I er vant til at bruge sociale medier, men du ønsker at blive endnu skarpere, når det kommer til de visuelle medier: Især Instagram og TikTok.
Vi optager max 8 deltagere på kurset, så der er plads til at fordybe sig i teori, strategi og praksis (øvelser med indholdsproduktion).
Er du i tvivl, om kurset er noget for dig, så skriv til benjamin@elberth.dk eller vita@elberth.dk.
Hvad skal du sikre dig inden kurset?
- Du skal have en TikTok- eller Instagram-profil.
- En telefon der kan optage video og billeder med plads til, vi kan optage videoer i forbindelser med øvelser på kurset.
Du skal også have viden om, hvilke dagsordener din organisation gerne vil sætte sig på, og du skal ligeledes have gjort dig tanker om, hvilke emner der kunne være relevant for jer at kommunikere visuelt.
Undervisere
Vita Korsgaard er kommunikationsrådgiver i Elberth Kommunikation med fokus på visuelle medier og formater, og rådgiver til dagligt virksomheder om strategi- og produktion af indhold til sociale medier.
Tid og sted
Kurset gennemføres hos Elberth Kommunikation på Trekronergade 149, 2500 Valby.
Nye datoer:
- Tirsdag d. 9. maj 2023, kl. 09:00-14:30.
- Onsdag d. 10. maj 2023, kl. 09:00-14:30.
Pris og tilmelding
Pris 5.995 DKK + moms, alt inklusiv.
Tilmeldingsfrist: 10 dage før kursusstart. Der er mulighed for at tilmelde sig efter fristen, hvis der er plads.
Tilmelding skal ske via formularen nedenfor eller til Benjamin@elberth.dk