Send en besked

Kommunikationschef og pressechef på tværs af medier – Uddannelsesdage

Klassisk kommunikationschef eller pressechef med særlig kærlighed for alt, der ikke er digitalt? Her er din mulighed for at blive opkvalificeret til at tænke på tværs af medier, i højere grad tænke sociale og digitale medier og greb med ind i din kommunikation og til at ansætte, lede og arbejde sammen med medarbejdere, der løfter på sociale medier.

På fire dage fordelt over fire måneder giver vi dig værktøjerne til at forstå sociale medier, de mediemekanismer, der følger med, og hvordan dine klassiske værktøjer i kommunikation, presse og kampagne får mere slagkraft, når du mestrer grebene på tværs af medier, kanaler, platforme og formater.

Uddannelsesdagenes indhold
Der bliver stadig flere krav til kommunikationschefer og pressechefer, der arbejder i medlemsbaserede politiske organisationer: Du skal have basal viden om flere medier, flere platforme og flere greb, når du og dine medarbejdere skal skabe effekt med kommunikationen. Du skal kunne påvirke politikere, servicere og mobilisere medlemmer, lave kampagner, der skaber effekt, sikre synlighed og indflydelse.

Selvom du måske ikke selv skal klikke på knapperne på organisationens sociale medier, er det stadig dig, der skal vide, hvorfor der skal trykkes på hvilke knapper. De tre uddannelsesdage klæder dig på til at forstå de nye krav til dig som kommunikationschef eller pressechef. Du bliver i stand til at forstå, hvor effekten ligger på tværs af medier, bliver bragt up to date med mulighederne, og bliver i stand til at se, hvad du skal rekruttere efter, når du skal ansætte specialister inden for sociale og digitale medier.

Du får værktøjskassen fyldt op, inspiration til dit daglige arbejde og kommer på omgangshøjde med mulighederne på tværs af medier.

Hovedbestanddele
På uddannelsesdagene ser vi primært på følgende emner:

  • Hvordan finder I målgrupper, rammer dem og flytter dem på de kanaler de er på i et stort virvar af platforme?
  • Teknik og Algoritmer på hver platform på de seks store – Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, TikTok og Youtube
  • Hvordan producerer I indhold og de forskellige formater? Tekst, podcast, lyd, video, reels, stories, Tiktoks og meget mere.
  • Hvordan bruger I robotter og AI til at understøtte arbejdet i kommunikation, presse og public affairs?
  • Hvordan laver du en strategi og organiserer arbejdet, så din organisation arbejder rigtigt med de ressourcer de har?
  • Værktøjer til at agere optimalt – Guidelines til medarbejdere, formatoversigter, modeller, arbejdet med kanalcyklus og indholdsproduktion, taktiske værktøjer til at tackle negativ kommunikation.
  • Hvordan annoncerer du og får organisk til at spille sammen med annoncering?
  • Hvordan laver du kampagne?
  • Hvordan sætter du strøm til klassisk kommunikation og får kommunikationen til at virke på tværs af medier?
  • Hvordan angriber du disciplinerne? PR, Salg, Interessevaretagelse, krisehåndtering, corporate kommunikation mv.

Temaer for de 4 uddannelsesdage

Dag 1: Sæt strøm til de klassiske kommunikationsdiscipliner – Hvordan har talen, pressemeddelelsen, det fysiske møde, PR, PA og corporate kommunikation fået yderligere ben at gå på med sociale medier, og hvordan gør de allerbedste? Vi arbejder med strukturværktøjer som formathjul og kanalcyklus for at lære, hvordan man arbejder på tværs af medier, på tværs af siloer i en organisation for at skabe kommunikation, der fungerer på flere kanaler og i sammenhæng. Vi ser på hvordan de dygtigste organisationer lykkes med at få ekstra stor slagkraft og resultater, når de tænker klassisk kommunikation sammen med sociale medier. Og så ser vi på, hvordan organisationerne lykkedes med at rekruttere eller opkvalificere deres egne medarbejdere, så de kan det, der skal til.

Dag 2: Hvilke sociale medier skal du vælge og hvilket indhold? Vi dykker ned i algoritmer og formater og ser på, hvordan man producerer til flere kanaler, hvordan man vælger de rigtige og ser på TikTok, Instagram, Twitter, LinkedIn, Facebook, YouTube og Podcast. Vi ser på mulighed for organisk og annonceret rækkevidde. Vi dykker ned i konkret indholdsproduktion, hvad man skal kunne som leder på en opgave, hvordan man vælger evt. samarbejdspartnere og meget mere. Og så ser vi på robotter og AI. Hvad skal man vide som chefen for det hele, og hvordan bruger man selv AI, Chatbots og alle de ting, der dukker op med lynets hast?

Dag 3: Hvordan laver man strategi og kampagne og hvordan skal man organisere organisationen for at kommunikere optimalt? – Vi ser på social medie-strategi, kanalstrategi eller strategi på tværs af medier, og hvordan får man skabt talspersoner, brugt lederen på sociale medier og masseret sociale medier ind i sit arbejde og i organisationens strukturer. Vi tager udgangspunkt i virksomheder, der løser det hver dag, og vi ser på konkrete værktøjer og modeller man kan tage med direkte ind i sin organisation. Vi ser på, hvordan man organiserer sig, så organisationen kan arbejde på tværs af medier – så vi får den rigtige effekt af alle de greb og værktøjer der findes i værktøjskassen. Og så ser vi på kampagner, når hele klaviaturet spiller. Hvordan man bygger dem op på tværs af medier og hvilke greb, du skal mestre

Dag 4: Kriser, negativ kommunikation, taktisk kontrol på sociale medier og på tværs af medier, når vi er under pres og taktiske værktøjer til at håndtere svære sager. Vi ser på muligheder, faldgruber, teknikker og værktøjer til at klare sig igennem en krise, styre kommunikation, værktøjer til at forberede sig.

Hvem kan deltage?

For at kunne deltage i netværket, skal du være pressechef, kommunikationschef eller kommunikationsansvarlig i en interesseorganisation, erhvervsorganisation, faglig organisation, NGO eller en anden politisk organisation.

Deltagerantallet holdes til maksimalt 10 personer.

Uddannelsesleder
Benjamin Rud Elberth er specialist i kommunikation på tværs af medier og i at flytte magt digitalt. Han rådgiver om, hvordan man skaber effekt med udgangspunkt i sociale og digitale platforme og udformer og styrer strategier for politisk funderede organisationer og sportsbrands.

Sådan foregår det
Hver uddannelsesdag kræver aktiv deltagelse fra deltagerne. Deltagernes særlige udfordringer vil fra tid til anden blive brugt aktivt under møderne. Møderne foregår i et fortroligt rum.

Datoer

  • 24/8 – 2023
  • 21/9 – 2023
  • 26/10 – 2023
  • 23/11 – 2023

Alle dage 9.00 til 16.00 hos Operate, Jesper Brochmands Gade 10, 2200 Kbh N. Vi spiser let morgenmad, frokost og eftermiddagskage sammen. Der vil være 10 minutters-pauser til at håndtere den værste telefontid, hvis du er meget efterspurgt.

Pris:

9.995 kr. ex. moms, der faktureres ved bekræftet tilmelding. Forplejning er med i prisen.

Er du i tvivl om uddannelsen er noget for dig, så skriv til benjamin@elberth.dk

Tilmelding til Netværk

Pris

Pris pr. deltager

Kr. 9995 + moms,-
Sted

Operate, Jesper Brochmands Gade 10,
2200 Kbh N.

Værter

Benjamin Rud Elberth

Arrangør
Elberth Kommunikation
Målgrupper
Interesseorganisationer Kommercielle virksomheder Offentlige organisationer Performere
Tilmelding

Tilmeld dig kurset ved at udfylde formularen.

Vi vender hurtigt tilbage med en bekræftelse på din deltagelse.



Pris

Pris pr. deltager

Kr. 9995 + moms,-
Sted

Operate, Jesper Brochmands Gade 10,
2200 Kbh N.

Værter

Benjamin Rud Elberth

Arrangør
Elberth Kommunikation
Målgrupper
Interesseorganisationer Kommercielle virksomheder Offentlige organisationer Performere
Andre kurser
Trænger din organisation til at få styr på jeres setup omkring interessevaretagelse, så du skærper den klassiske del og sikrer den digitale understøttelse, så I mestrer både den digitale og den analoge?
8. november, 2023

Trekronergade 149
2500 Valby

Elberth Kommunikation tilbyder en uddannelse over tre dage til dig, der er ansat til at administrere sociale medier og digitale medier i en politisk funderet organisation, som f.eks. en kommune, en styrelse eller en interesseorganisation.
2. oktober, 2023

Jesper Brochmandsgade 10
2200 København N

På to dage får du overflyvningen og afprøvningen af de aktuelle krav og muligheder på hver enkelt platform, hvordan du anvender dem bedst som journalist og hvordan du får din historie til at arbejde på tværs med udgangspunkt i det håndværk, du allerede besidder.
31. januar, 2023

Trekronergade 149
2500 Valby

Vil du præstere bedre, have mere gennemslagskraft, være bedre til at performe, når du taler, kommunikerer, skriver, poster, forhandler og sælger enten din vare eller dit budskab?
7. marts, 2023

Trekronergade 149
2500 Valby

Du bliver indført i at bruge visuelle medier med særligt fokus på TikTok og Instagram.
9. maj, 2023

Trekronergade 149
2500 Valby

Kommunikationen på sociale medier er svær, og kravene ændrer sig hurtigt. Du sidder måske alene med opgaven og savner inspiration til at holde dig opdateret. Her er netværket i 5 episoder til dig.
25. oktober, 2022

Trekronergade 149
2500 Valby

Vores bøger

Valgkamp for politikere

Bogen “Valgkamp for Politikere” er skrevet af Benjamin Rud Elberth og udgivet i januar 2021 hos Trykværket. Du kan købe bogen på valgkampagne.dk

Digital Interessevaretagelse

I 2017 skrev Benjamin Rud Elberth bogen om Digital Interessevaretagelse. Bogen er udsolgt både fra første og andet oplag, men kan lånes på en række biblioteker, eller kan downloades gratis via dette link som E-bog.

Fra Modtager til Medtager

Bogen “Fra Modtager til Medtager” er skrevet af Benjamin Rud Elberth og udgivet 20/3-2020 hos Trykværket.
Om os

Elberth Kommunikation var et lille heftigt bureau med 3-8 medarbejdere. Nu er Thomas, Vita og Benjamin en del af Operate A/S. Sitet her er kun åbent, fordi det indeholder oceaner af viden.

Besøg os på sociale medier:

Kontakt

Benjamin Rud Elberth

Digital Direktør

Operate A/S

Jesper Brochmandsgade 10

2200 København N

Om cookies

Elberth.dk opfylder kravene defineret af EU’s to love om anvendelse cookies, hhv. ePrivacy-direktivet (ePD – også kendt på dansk som Cookieloven) og Databeskyttelsesforordningen (GDPR).

Rediger cookie indstillinger

© 2022 Elberth Kommunikation

[scc_calculator type='text' idvalue='8']