Mener du noget, eller er forsker, talsperson eller ekspert på et område, men har ikke fundet ud af, hvordan du pakker det ud på sociale medier og på tværs af medier? På to kursusdage lærer du, hvordan du kommer ud over rampen og vinder pressetid, følgere, læsere og ekspertposition. Kurset er målrettet til dig, der skal udbrede ekspertviden, sætte dig på en dagsorden eller være thought leader på sociale medier og på tværs af medier. Vi går i dybden med, hvordan du sikrer dig ekspertpositionen på den niche, du har eller kan få, og så får du træningen til at begå dig i medierne. Og så træner vi dig med udgangspunkt i vores tilgang om performance.
Vi viser dig, hvordan du gør det samme som vores stærkeste kunder, når de vinder medietid, sætter dagsorden, skaber sig en ekspertposition og indtager magtlisterne. Vi viser dig, hvordan du finder din målsætning, bygger fundamentet, mestrer de sociale medier, vinder medietiden og sørger for at se godt ud, når du gennemfører interviewet uanset om det er skriftligt eller i radio eller tv.
Kursets opbygning
På dette kursus lærer du, hvordan du performer optimalt, bruger LinkedIn, Twitter, blogs, podcast og andre medier til at indtage en ekspertposition og performer godt i interviewet. Du får konkrete værktøjer, konkret viden om, hvordan du bygger din ekspertposition på tværs af medier, og digitalt, og konkrete øvelser i at ramme presse og de målgrupper, du skal ramme. Og så får du træning i, hvordan du begår dig i medierne og hvordan du bliver så dygtig, at du kan eje dine egne nøgleord, selv vinde medietid, når der er en dagsorden du skal ramme, og hvordan du sidder optimalt på den medietid du vinder.
Undervejs lærer du:
- Hvordan du performer optimalt
- At finde de medier og platforme der passer til dig og bruge dem
- At skabe det fundament du skal bruge før du bevæger dig ud på sociale medier
- At mestre sociale medier, så du kan vinde medietid og ekspertposition
- Værktøjer til at sætte sig på en niche
- Værktøjer til at indtage en rolle som præmisleverandør
- At beskytte dig selv, så du ikke bliver plukket i stykker af trolde, kritik og alle bagsider af internettet
- At begå dig i interviews på skærmen, skrifligt og på lyd.
- Interviewet på tv og hvordan du agerer optimalt.
Hvem er kursusdeltagerne?
Du arbejder i en interesseorganisation, faglig organisation, brancheorganisation, NGO, du er forsker, eller du arbejder i en anden type af organisation, hvor du skal agere som ekspert eller talsperson.
Vi optager max 6 deltagere på kurset, så der er plads til at fordybe sig i hver enkelt deltagers setup og arbejde individuelt med hver deltager..
Hvad skal du sikre dig inden kurset?
Du skal have gjort dig tanker om, hvilke dagsordener du skal sætte dig på og have en faglig viden at bringe i spil. Du har lysten og drivet til at forfølge en målsætning om at vinde en ekspertposition eller at sætte dig på en niche.
Undervisere
Underviser Benjamin Rud Elberth, ekspert i politisk kommunikation og interessevaretagelse på tværs af medier. Benjamin har gennem årene trænet adskillige ekspertpersoner og gjort dem i stand til at sætte sig på en dagsorden.
Tid og sted
Tirsdag den 23. og Onsdag den 24. maj 2023 fra 9-15.30, hos Elberth Kommunikation, Trekronergade 149, 2500 Valby.
Pris og tilmelding
Kurset koster 4.995,- kr. eks. moms. Tilmelding skal ske via formularen nedenfor eller til Benjamin@elberth.dk