Kursus – Interessevaretagelse på tværs af medier

Trænger din organisation til at få styr på jeres setup omkring interessevaretagelse, så du skærper den klassiske del og sikrer den digitale understøttelse, så I mestrer både den digitale og den analoge? Og trænger du til at få pudset af, hvordan du får effekt med klassisk interessevaretagelse, digital interessevaretagelse, Twitter, LinkedIn, Facebook, brug af websites og kampagner, der skal flytte lovgivning?

Elberth Kommunikation tilbyder to kursusdage til dig, der bliver målt på, om organisationen får resultater med interessevaretagelse. Du er del af en kommunikationsenhed eller en public affairs-afdeling i en interesseorganisation, der allerede arbejder med interessevaretagelse, men mangler at blive langt skarpere på, hvordan får effekt på tværs af medier – med det bedste fra den klassiske disciplin og det allerbedste fra de digitale muligheder.

Kurset tager udgangspunkt i alt det vi ved virker om den klassiske public affairs og supplerer med den nyeste udvikling omkring digital interessevaretagelse for interesseorganisationer, og vi inddrager eksterne undervisere og fagfolk, der selv har haft succes med interessevaretagelse. Vi kommer til diskutere ud fra forskellige cases, ligesom vi gennemfører en række øvelser for at mestre de sværeste elementer. Vi arbejder med udgangspunkt i Benjamin Rud Elberths bog “Digital Interessevaretagelse”, men inddrager nyeste tendenser og udvikling fra ind- og udland. Vi gør status over klassiske værktøjer og kommer up to date med udviklingen, før vi dykker ned i sociale og digitale medier og alle de muligheder der er for at bruge greb på tværs af klassisk og digital interessevaretagelse.

Undervisere/ Oplægsholdere

Underviser er Benjamin Rud Elberth, rådgiver og indehaver af Elberth Kommunikation. Benjamin er specialist i digital kommunikation og rådgiver om, hvordan man skaber effekt med sociale medier og digitale platforme og udformer og styrer digitale strategier. Benjamin er efter mange års arbejde for bl.a. politiske partier og politiske organisationer specialist i at flytte holdninger på tværs af medier og i at påvirke mediebilledet med digitale medier. Forfatter til bogen om Digital Interessevaretagelse. Derudover har vi gæsteundervisere i form af en politiker og en klassisk lobbyist til at give os indblik i det basale, hvordan man bedriver public affairs og taler med politikeren, embedsmanden eller administrationen uanset om det er i Region, Kommune, EU eller på Folketingsniveau.

Tid og sted
Uddannelsen gennemføres på Trekronergade 149, 2500 Valby, Mandag den 23/1-2023 og Tirsdag den 24/1-2023 begge dage fra 9-15.30. Kan du ikke på det tidspunkt og vil gerne deltage, så skriv til benjamin@elberth.dk for datoer senere i 2023.

Pris
Prisen er 4.995 + moms alt inklusiv.

Målgruppe

Alle medarbejdere, der til dagligt arbejder med interessevaretagelse i politiske organisationer og interesseorganisationer f.eks. som public affairs-medarbejder, kommunikationsmedarbejder eller lignende. Du er i forvejen vant til at arbejde med politiske emner, og du har en idé om, hvordan man bruger sociale medier effektivt for en interesseorganisation, men du er på et niveau, hvor du kan blive dygtigere og stærkere til det, du laver, også det klassiske. Er du i tvivl om niveauet er for højt eller for lavt for dig, så skriv til Benjamin@elberth.dk

Udbytte

Du får den nyeste viden, blandt andet fra kursusleder Benjamin Rud Elberth, der til dagligt rådgiver en bred vifte af organisationer og virksomheder om digital interessevaretagelse. Du udvikler dine egne færdigheder i at bruge sociale og digitale medier til at skabe resultater og understøtte organisationens målsætninger og interessevaretagelse, du lærer at lave et effektivt setup omkring digital interessevaretagelse for din organisation, og du lærer en række effektive og præcise taktiske værktøjer, du kan bruge i organisationen – og så får du opdateret din viden på det klassiske.

Detaljeret program
Detaljeret program bliver fastlagt endeligt i forhold til deltagernes viden og interesseorganisation. Vi tror på, at programmet skal justeres ift. deltagerne, så alle er sikre på at få fuldt udbytte. Du kan dog regne med, at grundsten i programmet bliver blandt andet:

  • Klassisk Lobbyisme – hvordan påvirker og medvirker man?
  • Hvor og hvordan skal problemet løses – Vi ser på Region, Kommune, EU og Folketingets processer på et praktisk plan.
  • Hvordan bedriver du Public Affairs på tværs af medier? Hvilke formalia skal være på plads, og hvor ligger effekten?
  • Hvordan taler man med politiker, embedsmand eller administration? Hvilken tone og stil og medie adresserer man dem i, og hvordan?
  • Organisationens setup for at bedrive digital interessevaretagelse
  • Taktiske værktøjer i interessevaretagelsen, både klassiske og digitale.
  • Konkrete cases der har flyttet holdninger, finanslov, regeringsgrundlag og satspuljemidler
  • Træning i at bygge sit tværmediale Public Affairs-setup med interessentafdækning på tværs af medier, målepunkter, fundament og setup.
  • Træning i at bygge setup omkring sociale og digitale medier, herunder website, søgemaskineoptimering, Twitter, LinkedIn, Facebook, Instagram, blogs, native advertising, podcasts mv.
  • Konkrete øvelser i at bruge konferencen, Folkemødet og andre events og åbne vinduer til at udøve lobbyisme.
  • Konkrete overvågnings, måle- og evalueringsværktøjer for at sikre effekten.
  • Danske og internationale tendenser og cases, der virker

Tilmeldingsfrist

5 dage før kursusstart. Du kan stadig tilmelde dig efter fristen, hvis der er plads.

Pris

Pris pr. deltager

Kr. 4.995,-
+ moms - alt inklusiv
Sted

Trekronergade 149
2500 Valby

Værter

Benjamin Rud Elberth

Arrangør
Elberth Kommunikation
Målgrupper
Interesseorganisationer Offentlige organisationer
Tilmelding

Tilmeld dig kurset ved at udfylde formularen.

Vi vender hurtigt tilbage med en bekræftelse på din deltagelse.



Pris

Pris pr. deltager

Kr. 4.995,-
+ moms - alt inklusiv
Sted

Trekronergade 149
2500 Valby

Værter

Benjamin Rud Elberth

Arrangør
Elberth Kommunikation
Målgrupper
Interesseorganisationer Offentlige organisationer
Andre kurser
Vil du præstere bedre, have mere gennemslagskraft, være bedre til at performe, når du taler, kommunikerer, skriver, poster, forhandler og sælger enten din vare eller dit budskab?
16. januar, 2023

Trekronergade 149
2500 Valby

Du bliver indført i at bruge visuelle medier med særligt fokus på TikTok og Instagram.
9. november, 2022

Trekronergade 149
2500 Valby

Elberth Kommunikation tilbyder en uddannelse over tre dage til dig, der er ansat til at administrere sociale medier og digitale medier i en politisk funderet organisation, som f.eks. en kommune, en styrelse eller en interesseorganisation.
28. november, 2022

Trekronergade 149
2500 Valby

Kommunikationen på sociale medier er svær, og kravene ændrer sig hurtigt. Du sidder måske alene med opgaven og savner inspiration til at holde dig opdateret. Her er netværket i 5 episoder til dig.
25. oktober, 2022

Trekronergade 149
2500 Valby

Kurset er målrettet til dig, der skal udbrede ekspertviden, sætte dig på en dagsorden eller være thought leader på sociale medier og på tværs af medier.
6. februar, 2023

Trekronergade 149
2500 Valby

På dette kursus lærer du, hvordan du bruger LinkedIn med effekt. Vi bygger profiler, lærer salgsteknikkerne og lærer at skrive til data og med tone, uanset om du har en corporate konto eller en personlig LinkedIn-profil.
10. oktober, 2022

Trekronergade 149
2500 Valby

Vores bøger

Valgkamp for politikere

Bogen “Valgkamp for Politikere” er skrevet af Benjamin Rud Elberth og udgivet i januar 2021 hos Trykværket. Du kan købe bogen på valgkampagne.dk

Digital Interessevaretagelse

I 2017 skrev Benjamin Rud Elberth bogen om Digital Interessevaretagelse. Bogen er udsolgt både fra første og andet oplag, men kan lånes på en række biblioteker, eller kan downloades gratis via dette link som E-bog.

Fra Modtager til Medtager

Bogen “Fra Modtager til Medtager” er skrevet af Benjamin Rud Elberth og udgivet 20/3-2020 hos Trykværket.
Om os

Elberth Kommunikation er et lille heftigt bureau med 7 medarbejdere. Vi er specialister i kommunikation på tværs af medier med afsæt i digitale og sociale medier. Vi yder rådgivning med afsæt i København og i Aarhus i krydsfeltet mellem klassiske og nye discipliner inden for PR, PA og salg.

Besøg os på sociale medier:

Kontakt

Elberth Kommunikation
Trekronergade 149
2500 København

Ny Banegårdsgade 55
8000 Aarhus C

Telefon: +45 23961545
Mail: benjamin@elberth.dk

Om cookies

Elberth.dk opfylder kravene defineret af EU’s to love om anvendelse cookies, hhv. ePrivacy-direktivet (ePD – også kendt på dansk som Cookieloven) og Databeskyttelsesforordningen (GDPR).

Rediger cookie indstillinger

© 2022 Elberth Kommunikation

[scc_calculator type='text' idvalue='8']