Trænger din organisation til at få styr på jeres setup omkring interessevaretagelse, så du skærper den klassiske del og sikrer den digitale understøttelse, så I mestrer både den digitale og den analoge? Og trænger du til at få pudset af, hvordan du får effekt med klassisk interessevaretagelse, digital interessevaretagelse, Twitter, LinkedIn, Facebook, brug af websites og kampagner, der skal flytte lovgivning?
Elberth Kommunikation tilbyder to kursusdage til dig, der bliver målt på, om organisationen får resultater med interessevaretagelse. Du er del af en kommunikationsenhed eller en public affairs-afdeling i en interesseorganisation, der allerede arbejder med interessevaretagelse, men mangler at blive langt skarpere på, hvordan får effekt på tværs af medier – med det bedste fra den klassiske disciplin og det allerbedste fra de digitale muligheder.
Kurset tager udgangspunkt i alt det vi ved virker om den klassiske public affairs og supplerer med den nyeste udvikling omkring digital interessevaretagelse for interesseorganisationer, og vi inddrager eksterne undervisere og fagfolk, der selv har haft succes med interessevaretagelse. Vi kommer til diskutere ud fra forskellige cases, ligesom vi gennemfører en række øvelser for at mestre de sværeste elementer. Vi arbejder med udgangspunkt i Benjamin Rud Elberths bog “Digital Interessevaretagelse”, men inddrager nyeste tendenser og udvikling fra ind- og udland. Vi gør status over klassiske værktøjer og kommer up to date med udviklingen, før vi dykker ned i sociale og digitale medier og alle de muligheder der er for at bruge greb på tværs af klassisk og digital interessevaretagelse.
Undervisere/ Oplægsholdere
Underviser er Benjamin Rud Elberth, rådgiver og indehaver af Elberth Kommunikation. Benjamin er specialist i digital kommunikation og rådgiver om, hvordan man skaber effekt med sociale medier og digitale platforme og udformer og styrer digitale strategier. Benjamin er efter mange års arbejde for bl.a. politiske partier og politiske organisationer specialist i at flytte holdninger på tværs af medier og i at påvirke mediebilledet med digitale medier. Forfatter til bogen om Digital Interessevaretagelse. Derudover har vi gæsteundervisere i form af en politiker og en klassisk lobbyist til at give os indblik i det basale, hvordan man bedriver public affairs og taler med politikeren, embedsmanden eller administrationen uanset om det er i Region, Kommune, EU eller på Folketingsniveau.
Tid og sted
Uddannelsen gennemføres på Trekronergade 149, 2500 Valby, Tirsdag den 25/4-2023 og onsdag den 26/4-2023 begge dage fra 9-15.30. Kan du ikke på det tidspunkt og vil gerne deltage, så skriv til benjamin@elberth.dk for datoer senere i 2023.
Pris
Prisen er 4.995 + moms alt inklusiv.
Målgruppe
Alle medarbejdere, der til dagligt arbejder med interessevaretagelse i politiske organisationer og interesseorganisationer f.eks. som public affairs-medarbejder, kommunikationsmedarbejder eller lignende. Du er i forvejen vant til at arbejde med politiske emner, og du har en idé om, hvordan man bruger sociale medier effektivt for en interesseorganisation, men du er på et niveau, hvor du kan blive dygtigere og stærkere til det, du laver, også det klassiske. Er du i tvivl om niveauet er for højt eller for lavt for dig, så skriv til Benjamin@elberth.dk
Udbytte
Du får den nyeste viden, blandt andet fra kursusleder Benjamin Rud Elberth, der til dagligt rådgiver en bred vifte af organisationer og virksomheder om digital interessevaretagelse. Du udvikler dine egne færdigheder i at bruge sociale og digitale medier til at skabe resultater og understøtte organisationens målsætninger og interessevaretagelse, du lærer at lave et effektivt setup omkring digital interessevaretagelse for din organisation, og du lærer en række effektive og præcise taktiske værktøjer, du kan bruge i organisationen – og så får du opdateret din viden på det klassiske.
Detaljeret program
Detaljeret program bliver fastlagt endeligt i forhold til deltagernes viden og interesseorganisation. Vi tror på, at programmet skal justeres ift. deltagerne, så alle er sikre på at få fuldt udbytte. Du kan dog regne med, at grundsten i programmet bliver blandt andet:
- Klassisk Lobbyisme – hvordan påvirker og medvirker man?
- Hvor og hvordan skal problemet løses – Vi ser på Region, Kommune, EU og Folketingets processer på et praktisk plan.
- Hvordan bedriver du Public Affairs på tværs af medier? Hvilke formalia skal være på plads, og hvor ligger effekten?
- Hvordan taler man med politiker, embedsmand eller administration? Hvilken tone og stil og medie adresserer man dem i, og hvordan?
- Organisationens setup for at bedrive digital interessevaretagelse
- Taktiske værktøjer i interessevaretagelsen, både klassiske og digitale.
- Konkrete cases der har flyttet holdninger, finanslov, regeringsgrundlag og satspuljemidler
- Træning i at bygge sit tværmediale Public Affairs-setup med interessentafdækning på tværs af medier, målepunkter, fundament og setup.
- Træning i at bygge setup omkring sociale og digitale medier, herunder website, søgemaskineoptimering, Twitter, LinkedIn, Facebook, Instagram, blogs, native advertising, podcasts mv.
- Konkrete øvelser i at bruge konferencen, Folkemødet og andre events og åbne vinduer til at udøve lobbyisme.
- Konkrete overvågnings, måle- og evalueringsværktøjer for at sikre effekten.
- Danske og internationale tendenser og cases, der virker
Tilmeldingsfrist
5 dage før kursusstart. Du kan stadig tilmelde dig efter fristen, hvis der er plads.