
- Denne begivenhed er allerede afholdt.
Webinar: Digital Interessevaretagelse
mandag, 6. april, 2020 @ 13:00 - onsdag, 8. april, 2020 @ 15:00
DKK1995
Webinar: Digital Interessevaretagelse
Trænger din organisation til at få styr på jeres setup omkring digital interessevaretagelse? Og trænger du til at få pudset af, hvordan du får effekt med digital interessevaretagelse, Twitter, LinkedIn, Facebook, brug af websites og kampagner, der skal flytte lovgivning?
Elberth Kommunikation tilbyder et webinar-forløb til dig, der bliver målt på, om organisationen får resultater med interessevaretagelse. Du er del af en kommunikationsenhed eller en public affairs-afdeling i en interesseorganisation, der allerede arbejder med interessevaretagelse, men mangler at blive langt skarpere på, hvordan I understøtter med digitale og sociale medier.
Kurset tager udgangspunkt i den nyeste udvikling omkring digital interessevaretagelse for interesseorganisationer. Vi kommer til diskutere ud fra forskellige cases, ligesom vi gennemfører en række øvelser for at mestre de sværeste elementer. Vi arbejder med udgangspunkt i Benjamin Rud Elberths bog “Digital Interessevaretagelse”, men inddrager nyeste tendenser og udvikling fra ind- og udland.
Undervisere/ Oplægsholdere
Underviser er Benjamin Rud Elberth, rådgiver og indehaver af Elberth Kommunikation. Benjamin er specialist i digital kommunikation og rådgiver om, hvordan man skaber effekt med sociale medier og digitale platforme og udformer og styrer digitale strategier. Benjamin er efter mange års arbejde for bl.a. politiske partier og politiske organisationer specialist i at flytte holdninger med nettet og i at påvirke mediebilledet med digitale medier. Forfatter til bogen om Digital Interessevaretagelse.
Tid og sted
Uddannelsen gennemføres som webinarer på nettet af to timers varighed over tre moduler med øvelser indimellem. Webinarer gennemføres over tre dage på følgende tidspunkter:
- Mandag den 6/4 – fra klokken 13-15
- Tirsdag den 7/4 – fra klokken 13-15
- Onsdag den 8/4 – fra klokken 13-15
Pris og tilmelding
Webinaret koster 1995 kr. ex. moms. Tilmelding skal ske via formularen nedenfor eller til [email protected]
Målgruppe
Alle medarbejdere, der til dagligt arbejder med interessevaretagelse i politiske organisationer og interesseorganisationer f.eks. som public affairs-medarbejder, kommunikationsmedarbejder eller lignende. Du er i forvejen vant til at arbejde med politiske emner, og du har en idé om, hvordan man bruger sociale medier effektivt for en interesseorganisation, men du er på et niveau, hvor du kan blive dygtigere og stærkere til det, du laver. Er du i tvivl om niveauet er for højt eller for lavt for dig, så skriv til [email protected]
Udbytte
Du får den nyeste viden fra kursusleder Benjamin Rud Elberth, der til dagligt rådgiver en bred vifte af organisationer og virksomheder om digital interessevaretagelse. Du udvikler dine egne færdigheder i at bruge sociale og digitale medier til at skabe resultater og understøtte organisationens målsætninger og interessevaretagelse, du lærer at lave et effektivt setup omkring digital interessevaretagelse for din organisation, og du lærer en række effektive og præcise taktiske værktøjer, du kan bruge i organisationen.
Hvad skal du sikre dig inden kurset?
Du skal have gjort dig tanker om, hvilke dagsordener din organisation skal sætte dig på og have en faglig viden om interessevaretagelse og kommunikation at bringe i spil. Og så skal du have en pc eller en mac og en netadgang. Når du melder dig til webinaret, får du et link, en kode og en kort vejledning til at hoppe ind i webinarrummet.
Detaljeret program
Detaljeret program bliver fastlagt endeligt i forhold til deltagernes viden og interesseorganisation. Vi tror på, at programmet skal justeres ift. deltagerne, så alle er sikre på at få fuldt udbytte. Du kan dog regne med, at grundsten i programmet bliver blandt andet:
- Organisationens setup for at bedrive digital interessevaretagelse
- Taktiske værktøjer i interessevaretagelsen
- Konkrete cases der har flyttet holdninger, finanslov, regeringsgrundlag og satspuljemidler
- Træning i at bygge setup omkring sociale og digitale medier, herunder website, søgemaskineoptimering, Twitter, LinkedIn, Facebook, Instagram, blogs, native advertising, podcasts mv.
- Måle- og evalueringsværktøjer
- Danske og internationale tendenser og cases, der virker
Tilmeldingsfrist
2 dage før kursusstart. Du kan stadig tilmelde dig efter fristen, hvis der er plads.