
- Denne begivenhed er allerede afholdt.
Uddannelse for kommunikatører, der arbejder på tværs af medier
lørdag, 30. november, 2019 - søndag, 8. december, 2019
DKK9995
Uddannelse for kommunikatører, der arbejder på tværs af medier
Skal du være i stand til at kommunikere på tværs af medier for din organisation? Elberth Kommunikation tilbyder en uddannelse over fire dage til dig, der bliver målt på, om organisationen får resultater med Facebook, Twitter, LinkedIn og Instagram og de sociale medier som understøttelse i den samlede kommunikationsstrategi. Du er del af en kommunikationsenhed i en interesseorganisation og har brug for at kende både taktiske greb og mulighederne på hvert sociale medie til bunds.
Dette er uddannelsen, hvor du fra et godt grundniveau omkring sociale medier får lov til at lære og professionalisere din brug af organisationens sociale medier. Vi skruer programmet sammen efter dit behov.
Klar anbefaling fra én, der var med i første runde?? #smdk https://t.co/FvfIlGqFpH
— Bjarke Lund Larsen (@Bjarke_LL) January 2, 2020
Uddannelsen tager udgangspunkt i den nyeste udvikling omkring sociale medier for interesseorganisationer, og vi inddrager eksterne undervisere og fagfolk, der selv har haft succes med koncepter omkring sociale medier. Vi kommer til løbende at diskutere ud fra forskellige cases, ligesom vi gennemfører en række øvelser for at mestre de sværeste elementer. Vi arbejder med udgangspunkt i Benjamin Rud Elberths bog “Kommunikation på tværs af medier – Sådan understøtter du din kommunikation med digitale og sociale medier”, arbejder primært med de største sociale medier, men ser også på elementer som SEO, chatbots, native advertising, VR mv.
Undervisere/ Oplægsholdere
Underviser er Benjamin Rud Elberth, rådgiver og indehaver af Elberth Kommunikation. Benjamin er specialist i digital kommunikation og rådgiver om, hvordan man skaber effekt med sociale medier og digitale platforme og udformer og styrer digitale strategier. Benjamin er efter mange års arbejde for bl.a. politiske partier og politiske organisationer specialist i at flytte holdninger med nettet og i at påvirke mediebilledet med digitale medier. På første uddannelse havde vi undervisning af fire gæsteundervisere: Jesper Andersen fra Quantum om måling, Jan Birkemose om TikTok for medier, Mads Keilberg fra Holm Kommunikation om Sociale medier til den unge målgruppe og Lars K. Jensen om Trends og fremtiden for digitale medier.
Tid og sted
Uddannelsen gennemføres på Villa Workspace, Ewaldsgade 7, 2200 København N.
- Mandag den 30/11
- Tirsdag den 1/12
- Mandag den 7/12
- Tirsdag den 8/12
alle dage fra 9.30-15.30.
Kan du ikke på det tidspunkt og vil gerne deltage, så skriv dig til [email protected] for datoer i slutningen af 2020.
Pris
Prisen er 9.995 + moms alt inklusiv. Prisen dækker undervisning, materialer, forplejning og et eksemplar af bogen “Fra Modtager til Medtager – Sådan understøtter du klassiske kommunikationsdiscipliner med digitale og sociale medier” fra marts 2020. Vi accepterer maksimalt 6 deltagere på holdet, så der er plads til skræddersyet program.
Målgruppe
Alle medarbejdere, der til dagligt arbejder med kommunikation og sociale medier i politiske organisationer og interesseorganisationer f.eks. som social media-medarbejder, kommunikationskonsulent eller lignende. Du er i forvejen vant til at bruge medier som Facebook, LinkedIn og Twitter som kommunikatør, og du er vant til at bruge sociale medier for en interesseorganisation, men du er på et niveau, hvor du kan blive dygtigere og stærkere til det, du laver. Måske synes din chef, at du mangler den allersidste viden for at jeres kommunikation og kampagner for alvor viser resultater. Er du i tvivl om niveauet er for højt eller for lavt for dig, så skriv til [email protected]
Udbytte
Du får den nyeste viden fra dygtige undervisere, blandt andet fra kursusleder Benjamin Rud Elberth, der til dagligt rådgiver en bred vifte af organisationer og virksomheder. Du udvikler dine egne færdigheder i at bruge sociale og digitale medier til at skabe resultater og understøtte organisationens målsætninger og kommunikationsstrategi, du lærer at bygge flermediale kampagner og pr-indsatser, du lærer at eksekvere ud fra en række modeller og værktøjer, som du kan bruge direkte i dit videre arbejde, og du lærer de tekniske elementer på hver platform, som gør den sidste forskel, når organisationen har brug for at alle elementer har effekt i kommunikationen.
Detaljeret program
Detaljeret program bliver fastlagt endeligt i forhold til deltagernes viden og interesseorganisation. Vi kontakter dig, når du tilmelder dig for at få mere viden om, hvilke emner du har brug for ekstra viden om, Vi tror på, at programmet skal justeres ift. deltagerne, så alle er sikre på at få fuldt udbytte.
Programmet for første runde i december endte med at se således ud:
Mandag:
Introduktion til grundfilosofi – Virkeligheden er hypermedialiseret, brugerens modus har flyttet sig, vi kan ikke længere tale om en medtager. Vi sætter tankegangen i spil i forhold til jer selv og jeres organisationer. Hvordan understøtter I disciplinerne?
9.15-10.30 – Grundfilosofi
10.45-11.30 – Deltagernes øjeblikkelige status i organisationerne. Hvilke elementer har I, og hvad kan I forbedre?
11.30-12.00 – Introduktion til hvert ”afsnit” – Disciplinerne
12.00-12.45 Frokost
12.45-15.15 – Øvelser. Skriv talen, lav pressemeddelelsen, lav pressemødet, lav konferencen, lav salget etc
15.15-15.30 Opsamling
Tirsdag:
Kampagne. På tværs af medier, på tværs af målgrupper, på tværs af formater. Hvordan rører man hvilke målgrupper på hvilke platforme? Gæsteoplæg: Mads Keilberg, Holm.
15.15-15.30 Opsamling
Onsdag:
Hvordan annoncerer man? Hvordan laver man kampagne på tværs af medier og setup? Hvordan bremser vi negativ tone? Plads til at samle op. Gæsteoplæg: Jan Birkemose, Medietrends.
Torsdag:
Tilmeldingsfrist
10 dage før kursusstart. Du kan stadig tilmelde dig efter fristen, hvis der er plads.
Tilmelding til kursus