
- Denne begivenhed er allerede afholdt.
Kursus: Twitter for idrætsforbund
søndag, 19. januar, 2020 @ 09:00 - 15:30
DKK1195
Kursus: Twitter for idrætsforbund
På dette kursus lærer du, hvordan du laver en samlet strategi for dit forbund på Twitter, hvordan du bruger de mest effektive værktøjer ifm. digitale tryk og effekt, og hvordan du konkret bygger forbundets brug af Twitter op, så du kan skabe og aflæse resultater i pressearbejde, følgertal og politisk indflydelse. Vi arbejder os ud fra dit forbunds forretningsstrategi, lærer hvordan man identificerer nuværende og ønsket position, must win-battles, tonalitet, bygger profiler op, laver grafisk understøttelse, målrettet interessentarbejde og implementerer værktøjerne i den eksisterende kommunikationsstrategi.
Du får konkrete inputs til at opbygge dit omdømme på Twitter, og du bliver trænet i at få pressens og politikernes opmærksomhed med konkrete øvelser og cases.
Vi optager max 8 deltagere på kurset, så der er plads til at fordybe sig i hver enkelt deltagers setup.
Hvad skal du sikre dig inden kurset?
Du skal have en Twitter-konto, kunne kodeordet, og være klar til at bruge den i kursets øvelser. Du har tweetet over 10 gange. Du kan forklare, hvad et hashtag er.
Undervisere
Underviser Benjamin Rud Elberth, ekspert i digital politisk kommunikation. Benjamin har trænet flere atleter og forbund i Danmark på Twitter og lavet strategier og setup for op mod 30 store interesseorganisationer på Twitter.
Tid og sted
Tirsdag den 19. januar 2020 fra 9-15.30, Elberth Kommunikation, Ewaldsgade 7, København N. Vi spiser frokost sammen fra 12-12.30.
Pris og tilmelding
Kurset koster 1195 kr. ex. moms. Melder du flere til fra samme forbund, får du den ene plads til halv pris. Tilmelding via formularen nedenfor eller til [email protected]
Detaljeret kursusprogram:
- Introduktion til værktøjer og modeller
Ud fra gennemprøvede værktøjer og modeller får du introduktionen til at afdække position, must win battles, tonalitet, interessenter, samtaler, nøgleord mv. - Din organisations setup
Vi dykker ned i dit forbund og tager de første skridt til at lave setup for dit forbund. - Casebaserede øvelser – Tweet dig til medietid
Hvordan rammer du optimalt pressetid, skaber nye vinkler eller melder dig på banen som ekspert? Vi øver os ud fra en række cases, der virkede. - Casebaserede øvelser – skab engagement
Hvordan skaber du opmærksomhed og engagement om din Twittertilstedeværelse? Vi øver os ud fra en række cases, der virkede. - Opbyg din organisation med eksperter og hovedfigurer på Twitter
Lær, hvordan du motiverer og kontrollerer medarbejdere til at være taktiske kort for organisationen og få værktøjer til at sikre fremdrift uden at komme til skade. - Læg et digitalt tryk – kampagnemodus og Twitter som understøttelse
Ud fra konkrete danske eksempler lærer du at bygge et digitalt tryk i kampagner og kommunikationsindsatser og i talspersoners mediebrug. - Forbundet til OL
Vi laver konkrete øvelser og planer for, hvordan du tweeter under et VM, et OL eller en stor event.
Tilmelding til kursus