
Kursus: Twitter og LinkedIn for offentlige organisationer
onsdag, 15. januar, 2020 @ 09:00 - 16:00
DKK2195Begivenhed Navigation

Kursus: Twitter og LinkedIn for offentlige organisationer
På dette kursus lærer du, hvordan du laver en samlet strategi for din organisation på Twitter og LinkedIn, hvordan du bruger de mest effektive værktøjer ifm. interessentanalyse, interessenthåndtering, og hvordan du konkret bygger organisationens brug af Twitter og LinkedIn op, så du kan skabe og aflæse resultater i organisationens pressearbejde og omdømme. Vi arbejder os ud fra din organisations forretningsstrategi, lærer hvordan man identificerer nuværende og ønsket position, must win-battles, tonalitet, bygger profiler op, laver grafisk understøttelse, målrettet interessentarbejde og implementerer værktøjerne i den eksisterende kommunikationsstrategi. Vi ser på, hvordan man laver setup for en offentlig organisation, så medarbejderne er beskyttet optimalt på sociale medier med værktøjer som guidelines og kodeks.
Hvem er kursusdeltagerne?
Du arbejder i en offentlig organisation, en kommune, en region, en styrelse, et ministerie eller andet, der bare skal kaæmpe lidt mere for at få effekten, på grund af formalia, begrænsninger og svære roller i det offentlige. Du har mandat i din organisation til at være med til at justere din organisations setup og kommunikationsstrategi, når du har lært værktøjerne hos os.
Vi optager max 8 deltagere på kurset, så der er plads til at fordybe sig i hver enkelt deltagers setup.
Hvad skal du sikre dig inden kurset?
Du skal have en Twitter-konto, kunne kodeordet, og være klar til at bruge den i kursets øvelser. Du har tweetet over 20 gange. Du kan forklare, hvad et hashtag er. Du har en LinkedIn-profil, som du kender kodeordet til og du har mere end 100 connections. Du skal have viden om, hvilke dagsordener din interesseorganisation gerne vil sætte sig på og have en stærk fornemmelse af, hvilke nøgleemner din organisation skal tale med om.
Undervisere
Underviser Benjamin Rud Elberth, ekspert i digital politisk kommunikation. Benjamin har lavet setup på Twitter og LinkedIn for en række offentlige myndigheder, styrelser, ministerier og svære brands.
Tid og sted
Onsdag den15. januar fra 9-16, Elberth Kommunikation, Ewaldsgade 7, København N. Vi spiser frokost fra 12-12.30.
Pris og tilmelding
Kurset koster 2195 kr. ex. moms. Melder du flere til fra samme organisation, får du den ene plads til halv pris. Tilmelding via formularen nedenfor eller til Benjamin@elberth.dk
Detaljeret kursusprogram:
- Introduktion til værktøjer og modeller
Ud fra gennemprøvede værktøjer og modeller får du introduktionen til at afdække position, must win battles, tonalitet, interessenter, samtaler, nøgleord mv. til både LinkedIn og Twitter. - Din organisations setup
Vi dykker ned i din organisation og tager de første skridt til at lave setup for din organisation. - Casebaserede øvelser – Relationelt arbejde og målrettet adressering på LinkedIn
Hvordan skaber du konkrete relationer på LinkedIn og bruger dem til noget konkret? Vi laver relationsøvelser på LinkedIn og udfordrer teknik og tekst. - Casebaserede øvelser – Tweet for at ændre vinkel
Brugen af Twitter er for offentlige myndigheder og organisationer typisk reaktiv. Vi gennemfører øvelser i at turnere vinkler for at påvirke mediedækning og omdømme. - Skab sikkerhedsnettet under din organisation
Ud fra andre offentlige myndigheders brug af guidelines, kodeks og taktiske værktøjer som toneskema, samtaleafdækning og samtaleturnering laver vi grundlaget for et sikkerhedsnet for medarbejderne i din organisation. - Opbyg din organisation med eksperter og hovedfigurer på Twitter og LinkedIn
Lær, hvordan du motiverer og kontrollerer medarbejdere til at være taktiske kort for organisationen og få værktøjer til at sikre fremdrift uden at komme til skade. - Læg et digitalt tryk – kampagnemodus og Twitter og LinkedIn som understøttelse
Ud fra konkrete danske eksempler lærer du at bygge et digitalt tryk i kampagner og kommunikationsindsatser og i talspersoners mediebrug. - Vi leger med Folkemøde, konferencer og kampagner
Ud fra konkrete danske eksempler øver vi os i de optimale tweets ud fra værktøjer som “Åbne vinduer”, tweetables og soundbiting.
Tilmelding til kursus