
- Denne begivenhed er allerede afholdt.
Kursus: Twitter for presseansvarlige
tirsdag, 5. marts, 2019 @ 09:00 - 13:00

Kursus: Twitter for presseansvarlige
Journalistiske historier bliver plantet, fundet, forhandlet, framet og delt på Twitter.
Det er den virkelighed som presseansvarlige i virksomheder og organisationer skal lære at navigere efter, hvis de vil optimere deres strategiske synlighed i et nyt mediebillede. Og for at klare dig som presseansvarlig, skal for alvor forstå Twitter som medie, og hvordan du kan bruge platformen til at lægge tryk på dine budskaber, håndtere kriser og følge med i dine dagsordener.
På kurset vil du få konkret inspiration til dit daglige arbejde med Twitter, du vil lære af nogle af de bedste i branchen, og du vil lære at opbygge din profil og dit Twitter-netværk. Endemålet er, at du få viden og praktisk indsigt i, hvordan du sikrer, at Twitter bliver en fast bestanddel af organisationens eksterne kommunikation.
Kursets opbygning
På fire intensive timer går vi fra strategisk over taktisk til operationelt niveau, og går fra de spæde skridt med Twitter som redskab i medieindsatsen til, at du som presseansvarlig rigtig føler dig hjemme og kan agere både aktivt og reaktivt på Twitter.
Hvem er kursusdeltagerne?
Du er pressechef eller pressemedarbejder i en virksomhed, interesseorganisation, NGO eller offentlig myndighed. Du kan enten have det overordnede presseansvar eller du har beføjelser til at agere på sociale medier som led i din arbejdsplads’ eksterne kommunikation.
Du behøver ikke tidligere havde brugt Twitter professionelt.
Hvad skal du sikre dig inden kurset
Du skal have en Twitter-profil, kunde kodeordet og kende til de basale funktioner. Det er en fordel, hvis du som minimum har været på Twitter nogle uger inden kurset, så du kender til flowet på Twitter.
Undervisere
Kurset afholdes af Troels Johannesen, der har en fortid som kommunikations – og presseansvarlig i Dansk Journalistforbund og Benjamin Rud Elberth, ekspert i digital politisk kommunikation.
Tid og sted
Tirsdag den 5. marts 9-13, Elberth Kommunikation, HC Ørsteds Vej 50C, Frederiksberg.
Pris og tilmelding
Kurset koster 2995 kr. ex. moms. Tilmelding til [email protected]
Detaljeret kursusprogram:
- 9.00 – 9.15 Hvorfor Twitter?
Du får den grundlæggende indsigt i, hvorfor Twitter er den vigtigste kanal for dig som presseansvarlig, og du får serveret de bedste danske eksempler med effekt i mediebilledet - 9.15 – 9.45 Twitter og din organisation
Du får konkrete strategiske input til, hvordan du skaber manøvrerum til dit arbejde på Twitter, hvordan det integreres i din organisation, og hvordan I kan opbygge en Twitter-organisation. - 9.45 – 10.30 Opbyg din profil og dit Twitter omdømme
Hvordan vil du være på Twitter, og hvad er din stil?
Vi ser på styrker og svagheder ved forskellige måder at agere på Twitter, og hvad du skal kunne som presseansvarlig på Twitter. - 10.45 – 11.15 Hvad er godt indhold på Twitter?
Twitter har en bestemt lingo og der er bestemt indhold der virker. Du lærer koderne og formaterne. - 11.15 – 12.15 Betragt, berig, berigtig – og besid!
Essensen af at være presseansvarlig i fire ord. Men hvordan folder du det ud i praksis?
Hvordan bruger du Twitter til at afsætte historier, reagere på historier og styre en krise. - 12.15 – 12.55 Sådan får du journalister til at følge dig
Vi træner at komme ud over rampen med organisationens budskaber på en måde så journalisterne begynder at følge dig.
Tilmelding til kursus