Hvor langt tør du gå med målretning af Facebook-annoncer i valgkampen?

- Denne begivenhed er allerede afholdt.
Skab indhold, der flytter din målgruppe
onsdag, 23. januar, 2019 - torsdag, 31. januar, 2019
Begivenhed Navigation

Skab indhold, der flytter din målgruppe
Kæmper du med at lave indhold til sociale medier, der giver engagement og flytter din målgruppe derhen, hvor du gerne vil flytte dem? Kan du ikke få likes, delinger, kommentarer nok, medmindre du kompromitterer dit brand med kommunikation, der ikke matcher forretningens mål? På to dage og en intensiv sparringssession lærer vi virksomhedernes og organisationernes social media-ansvarlige at lave indhold, der er tro mod forretningsstrategien, passer til målgruppen og får dem til at konvertere, til stemmer, til donationer, til at blive medlemmer, til at købe eller til at skifte holdning. Når du har gennemgået kurset, har du en klar idé om hvilket indhold, du skal producere, og eksempler på konkret indhold, der kan flytte din målgruppe.
Undervisere
Art Director Lise Bobek fra Bobek Design, Digital Rådgiver Benjamin Rud Elberth og Grafiker Natasja Lykke fra Elberth Kommunikation. Alle tre er vant til at arbejde med politiske virksomheder og organisationer.
Art Director Lise Bobek fra Bobek Design, Digital Rådgiver Benjamin Rud Elberth og Grafiker Natasja Lykke fra Elberth Kommunikation. Alle tre er vant til at arbejde med politiske virksomheder og organisationer.
Varighed og kursusindhold
Kurset varer to hele dage (23/1 og 31/1) fra 9-15 plus en times individuel sparring mellem de to sessioner. På første session gennemgår vi organisationens forretningsstrategiske mål, målgruppe, overordnede kommunikationsbudskaber, tone, stil og platforme og på anden session skaber vi konkret indhold, der harmonerer med organisationens målsætninger.
Kurset varer to hele dage (23/1 og 31/1) fra 9-15 plus en times individuel sparring mellem de to sessioner. På første session gennemgår vi organisationens forretningsstrategiske mål, målgruppe, overordnede kommunikationsbudskaber, tone, stil og platforme og på anden session skaber vi konkret indhold, der harmonerer med organisationens målsætninger.
Hvad får du med hjem?
Ud over teoretisk og praktisk viden om, hvordan du skaber indhold, der kan flytte din målgruppe, og hvilket indhold der passer til hvilke platforme og målgrupper, vender du vender hjem med tydelige skabeloner for, hvordan du laver indhold, der kan få likes, kommentarer, delinger, tags, retweets, tilmeldinger, køb og anbefalinger og med konkrete stykker indhold, du kan finpudse og bruge direkte, og nogen skal finpudses med en grafiker.
Hvem er kursusdeltagerne?
Du er administrator og ansvarlig for indholdet på sociale medier for en politisk organisation, eller en organisation, der skal sælge, flytte holdninger, hverve medlemmer, sikre donationer eller lignende. Kommercielle virksomheder med rent salg f.eks. inden for fashion, FMCG eller lignende, finder bedre kurser andre steder end hos os. Vi er politiske dyr.
Hvad skal deltagerne sikre inden kurset?
Du skal have en idé om organisationens forretningsstrategiske mål, målgruppe, overordnede kommunikationsbudskaber, tone, stil og platforme. Du skal på forhånd have et klart billede af, hvad organisationen gerne vil sikre med sin kommunikation.
Du skal have en idé om organisationens forretningsstrategiske mål, målgruppe, overordnede kommunikationsbudskaber, tone, stil og platforme. Du skal på forhånd have et klart billede af, hvad organisationen gerne vil sikre med sin kommunikation.
Sted og dato
Kurset afholdes på H.C. Ørsteds Vej 50C i København og afholdes den 23. og den 31. januar 2018.
Kurset er begrænset til maksimalt 10 deltagere.
Pris og tilmelding
Kurset koster 5495 + moms. Tilmelding sker til Benjamin Rud Elberth på benjamin@elberth.dk
Detaljeret kursusforløb
Dag 1 – 23/1 – 9-15
9.00 – Præsentation af dagen, deltagerne og forløbet.
9.15 – Slutresultatet, vi skal nå frem til. Hvornår virker indholdet og flytter det det skal?
9.30 – Introduktion til strategisk model for at vælge platforme og indhold ift. forretningsstrategi med cases og eksempler
10.45 – Deltagere arbejder med strategisk model med sparring fra os, og vi aftaler tidspunkter for individuelle sparringssessioner mellem kursusdagene
12.00 – Frokost
12.30 – Teoretisk sprint om indhold, der virker til forskellige platforme, til tonalitet, stil og formater.
13.30 – Introduktion til konverteringshjulet og sindsstemningskortet
14.00 – Deltagere arbejder med egne konverteringshjul og sindsstemningskort med sparring fra os
14.45 – Afslutning og opsamling
Mellem kursusdagene
En times individuel sparring med hver deltager.
Dag 2 – 9-15
09.00 – Præsentation af dagen og vejen til at nå frem til konkret indhold
09:15 – Forstå udfordringen visuelt: mapping, datawall
09:45 – Øvelse med strategikort: Oversæt fra ord til billede.
10:45 – Deltagerne arbejder med ideer til indhold: Remix, improve, sketch.
12.00 – Frokost
12.30 – Positionering og valg af ideer
13.15 – Introduktion til model: fra én ide til mange platforme
13.30 – Deltagere producerer indhold med sparring fra os, og vi udformer konkrete posts og virkeliggør idéer
14.45 – Afslutning og opsamling
Tilmelding til kursus