Digital interessevaretagelse, digital lobbyisme, public affairs på sociale medier – uanset betegnelse er det et faktum, at det virker at bruge digitale og sociale medier til at påvirke beslutningstagere eller trænge igennem til medier, medlemmer eller andre interessenter.

 

Flere og flere danske organisationer har succes med at varetage deres politiske interesser på Facebook, LinkedIn, Twitter, på video og blogs, uanset om det er i Danmark eller i EU-systemet.

Vi udformer taktikker og strategier inden for Digital interessevaretagelse for en række virksomheder og hjælper med opbygning af setup, træning og eksekvering.

Det kan vi hjælpe med:

I oplæg eller workshops tager vi det første spadestik i jeres nye indsats

Vi kortlægger jeres behov, afsøger jeres muligheder og kommer med et bud på en strategi

Vi hjælper med drejebøger, en politik eller konkrete do’s and dont’s.

Vi hjælper med kurser, workshops eller en-til-en rådgivning af fx topledere.Hvordan får I enten skabt volumen, en politiker kan handle på, eller medvirket vigtige interessenter med små præcise digitale nålestik? Vi bygger kampagnen, enten uden om det klassiske PA-tryk eller som selvstændigt initiativ.Helt ned i teknik og taktik. Hvordan får I mere engagement, hvordan rammer i pressen eller politikerne hver gang med Twitter, hvordan får I flyttet det I skal?I kan de klassiske værktøjer selv, men mangler måske den digitale opbygning, så sociale og digitale medier giver det sidste tryk. Vi hjælper med at afdække og udvikle de kompetencer, I mangler.Benjamin Rud Elberth er ekspert i digital lobbyisme og har sikret interesser for danske brands og organisationer med sociale og digitale medier i en årrække. Hos Elberth Kommunikation rådgiver vi politiske organisationer til at få politiske resultater. 15. januar udgav Benjamin bogen “Håndbog i Digital Interessevaretagelse” hos Trykværket. Bogen kan købes på print eller downloades som gratis E-bog her. Læs mere på Digitalinteressevaretagelse.dk