Troels Johannesen og Benjamin Rud Elberth zoomer i sæsonens sidste program ind på en række elementer på tværs af medier, der flytter og har flyttet magt.
I programpunktet Lobbyisten zoomer vi ind på Landbrug og Fødevarer og Landdistrikternes fremlæggelse af 29 forslag til at genstarte Danmark fra onsdag – for hvordan er det nu lige, man sørger for at sætte strøm på sociale medier, når man har en lancering af et politisk udspil. Vi ser på debattører, der bedriver provokationskommunikation med vilje, når vi zoomer ind på typer som Rasmus Jarlov, Lars Aslan og Erik Høgh Sørensen. Vi ser på kærlighed uden grænser og det, som initiativtagerne selv kalder en effektiv interessevaretagelsesindsats.
Vi ser på, hvad vi generelt kan lære af corona-krisen kommunikativt? Hvad er de fedeste takes ude fra kommunikationsafdelingerne, hvor kommunikation er blevet ”Hard currency” og sociale og digitale medier blevet hotte som aldrig før. I programpunktet cowboytricket får du et hurtigt trick til din organisationskonto på Instagram, så du ikke koger over, når du skriver ”se link i bio”. Vi hopper helt ned i kampagnestøberiet og ser på, hvordan vi får skabt strøm på en demonstration, der aldrig fandt sted. I hvert fald ikke på sociale medier. Mens vi undersøger, om nogen overhovedet aner, om den fandtes i virkeligheden. Og så gætter vi lystigt på, hvem der bør efterfølge Martin Rossen som særlig rådgiver eller stabschef hos Mette Frederiksen og Statsministeriet, hvis hun skal holde skansen i et moderne mediebillede.
Podcast: Afspil i nyt vindue | Download | Indsæt